fredag 17 oktober 2008

Flickpojken Femman

Idag köpte jag en ny vattenflaska till min kanin Femman då han av någon anledning rycker i den och jag misstänker att det är för att kulan i munstycket fastnar. När jag skulle köpa den nya vattenflaskan frågade butiksbeträdet mig om jag hade en hane eller hona så hon skulle veta om hon skulle ge mig flaskan med blått munstycke eller det med rött. Jag bad om den röda och gick förbryllad därifrån.

Jag är inte en person som skulle klä min son endast i rosa för att trotsa könsrollerna, jag är en person som aldrig skulle köpa varken blått eller rosa då jag tycker att allt ska hållas könsneutralt (och tills de färgerna förlorat sin laddning får jag helt enkelt undvika dessa).
Men tills de utvecklar gröna vattenflaskor får nog Femman vara en flickpojke, han har ju aldrig varit vidare manlig i vilket fall.

/Fain

2 kommentarer:

Allis sa...

Lille Femman!
jag tror alla känner sig lite Flickpojkiga ibland!

Nai sa...

Knasiga dom är.. Så kan man ju inte hålla på och bestämma färger åt kaninstackarna. Kanske du borde ta med femman dit och låta honom välja, det vore ju egentligen det mest logiska.